Na Pedagoškom fakultetu Univatziteta u Sarajevu , 21. marta 2023. godine, dr. sci Amila Smajović je održala predavanje na temu: Bosanski ćilim - umjetnost i tradicija.

U prvom dijelu predavanja  analizirala je likovne elemente koji se nalaze na bosanskom ćilimu te je  istakla da je geometrijski stil   .

osnovni likovni izraz koji  dominira na motivima i kompoziciji motiva na ćilimu. Tragajući za porijeklom geometrijskog stila  na tlu Bosne i Hercegovine vratila nas je  daleko u prošlost u doba Neolita kad  su otkriveni prvi razboji za tkanje. Izdvajajući geometrijske motive sa bosanskog ćilima i komparativnom metodom  sa  geometrijskim motivima sa keramičkog posuđa  izdvojila je grupu ćilima koji se mogu smatrati najstarijim bosanskim ćilimima. Govorila je o razvoju zanatskih tkalačkih centara u doba Osmanlija , o  otvaranju Sarajevske tkaonice ćilima u doba Austrougarske monarhije, o zlatnom dobu tkaonice  između dva svjetska rata, o zatvaranju pogona ručno tkanih ćilima do alarmanrnog stanja danas.  Prikazala je original bosanske ćilime iz dezen karte  sarajevske tkaonice ćilima. Predavanje je imalo za cilj da ukaže na umjetničke, tradicijske vrijednosti koje baštini bosanski ćilim kao važan segment kulture življenja na tlu Bosne i Hercegovine.


 O  autorici projekta 

Dr. sc. Amila Smajović  je završila Akademiju likovnih umjetnosti  gdje je i magistrirala. Na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu, na odsjeku za  komunikologija 2018. godine odbranila je doktorsku tezu pod nazivom „Komunikacijaki simboli-studija slučaja bosanski ćilim.“ Na likovnoj umjetničkoj sceni prisutna je preko 30 godina. Organizovala je preko trideset samostalnih izložbi, a za svoj rad je dobila preko dvadeset nagrada u zemlji i inostranstvu.

Dugi niz godina se bavi proučavanjem  motiva, simbola i  istraživanjem  geometrijskog stila  na tradicionalnim bosanskim ćilimima. Motive pronalazi i u drugim granama  umjetnosti i smatra da su motivi koji se nalaze na bosanskom ćilimu mogu pomatrati kao znakovi kulture koji imaju hiljadugodišnju tradiciju.  

Objavila je  veliki broj tekstova o ovoj temi u referentnim časopisima a pojavila se i kao koautor u tri knjige. Učestvovala je na internacionalnim konferencijama i internacionalnim festivalima umjetnosti, a u pripremi je i knjiga o Tajnama bosanskog ćilima.

U svom radu povezuje tradicionalne zanate, tradicionalnu umjetnost i komunikaciju znakovima kao naučnu oblast. Svojim vklastitim radom, umjetničkim i naučnim djelovanjem  afirmira kulturno naslijeđe  Bosne i Hercegovine i doprinosi očuvanju bosanskog ćilima, ali i očuvanju  znakova kulture kao važnog segmenta kulture življenja. 

Koncept predavanja odnosio se na:

tradicionalna umjetnosti i folklornoj umjetnost, dr. sc. A. Smajović

likovni elementi na tradicionalnom bosanskom ćilimu,  dr. sc. A. Smajović

kompoziciji  motivi  na tradicionalnom bosanskom ćilimu, dr. sc. A. Smajović

historijski razvoj tkaonice ćilima u Sarajevudoc. dr. Maja Pličanić

Pedagoška fakulteta Univerze v Sarajevu že vrsto let izobražuje bodoče vzgojitelje, učitelje in predavatelje ter jim pomaga pridobiti temeljne veščine in kompetence, potrebne za sodoben izobraževalni proces. Kakovost izobraževanja in prizadevanje za visoke akademske standarde se tu obravnavata kot osnova za razvoj ne le samega izobraževalnega sistema, temveč tudi družbe kot celote. Takšen pristop fakulteto postavlja v pomembno vlogo pri oblikovanju novih generacij strokovnjakov, ki so sposobni odgovoriti na izzive časa. Sodobno izobraževanje je neločljivo povezano z digitalnimi rešitvami, ki postajajo naravni del izobraževalne in kulturne izkušnje. Ne le študenti, ampak tudi pedagogi pogosto uporabljajo digitalne storitve za širjenje svojega obzorja in iskanje novih delovnih orodij. Med takšnimi rešitvami lahko izpostavimo možnosti digitalne zabavne industrije, ki se aktivno razvijajo in postajajo priljubljene med popotniki. Primer tega je izbor storitev in najboljših platform za spletne igre in zabavo, o katerih govorimo tukaj:hauptbahnhofcity.at. Ti viri omogočajo ne le preganjanje časa, ampak tudi spoznavanje inovativnih oblik interakcije v digitalnem okolju. Na koncu je jasno, da se prizadevanje za kakovostno izobraževanje, ki ga goji Pedagoški fakultet Univerziteta u Sarajevu, odlično ujema s sodobnimi digitalnimi trendi. Prihodnji pedagogi, usmerjeni v inovacije, lahko takšne primere digitalnih storitev uporabijo kot dodatno orodje za razumevanje interesov mladih. Izobraževanje in digitalna zabava v tem kontekstu postaneta člena iste verige, ki odražata duh sodobne družbe in odpirata pot novim metodam učenja in komuniciranja.